Monday, May 28, 2012

Bookmark untuk students



Dua minggu sebelum cuti adalah minggu-minggu yang agak menyeronokkan sebab its exam week! Hihi seronok ke anak-anak murid cikgu sekalian?? 

So bagi meningkatkan motivasi my students, aku cuba untuk buat something untuk diberikan pada budak-budak nih. Kira try and error la. So aku buat eksperimen kat yang form 4 je dulu. Aku buat simple bookmark untuk diorang. 


Cumel tak? Students form 4 tu ada 34 orang, so dengan gigihnya aku buat la 34 bookmarks for each of them. Tapi bila dah siap rasa sayang pulak nak bagi sebab comel sangat. Oppss terpuji diri sendiri pulak. Haha tapi takpa la sebab kalau nak bagi something kat orang, kita kene bagi benda yang kita sayang. So akhirnya aku bagi jiga kat diorang. Yang uniknya bookmark ni adalah setiap bookmark tu ada nama students tu sendiri. so setiap orang akan dapat bookmark yang ada nama dia sendiri la. Sebenarnya aku buat cam tu supaya diorang tak buang merata-rata. Yela at least bila ada nama diorang takde la diorang sepah-sepah. Kalau orang lain jumpa pun senang nak pulangkan sebab ada nama tuan punya bookmark tu. 
Bergeliga kan palaotak aku ni? 


Dan yang paling aku suka adalah reaction diorang bila dapat bookmark tu. Walaupun ada berapa orang je yang aku bagi secara face-to-face, tapi diorang sangat gembira bila dapat. Muka terkejut pun ada. Tapi yang kelakarnya, sehari lepas aku bagi tu tetibe ada sorang student aku ni approach and Tanya nama penuh aku. Aik? Lupa nama cikgu sendiri ka sayang ku? Tapi tak jadi nak marah bila dia kata nak tulis nama aku kat bookmark tu. Ohoh touching cikgu! Huhu.. so eksperimen berjaya! 


Untuk form 2 pulak aku akan bagi something gak tapi tak tau lagi nak bagi apa. Maybe bila dah nak habis praktikal nanti baru bagi kot. Mesti sedih bila dah nak keluar nanti. Sekarang ni dah mula rasa sayang kat diorang. Waaaaa takmo nangis masa last day. So better nangis sekrang la. Huk3. :’(


Apa pun, banyak lagi benda yang perlu difikirkan especially penyeliaan. Mana nak kejar bagi penuh jam kaunseling, mana nak siapkan rancangan pengajaran. Banyak kerja! So mesti bersemangat untuk tempuhi hari-hari yang mendatang. Chaiyok-chaiyok cikgu hanim!


p/s : baru nak start tanda kertas jawapan students. Budak-budak dah merdeka, cikgu pulak duduk umah tanda kertas. Huhu. Chill lah cikgu!  ^____________^



No comments:

Post a Comment

try these too

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...