Friday, October 28, 2011

i'm married

Dua situasi yang hampir2 sama.


SITUASI PERTAMA :

seorang gadis sedang duduk di dalam sebuah bas, menunggu untuk bergerak meninggalkan ibu kota. pulang ke kampung halaman untuk bercuti bersama keluarga tercinta. di sebelahnya adalah seorang lelaki warga asing yang boleh berbahasa melayu. maka bermulalah perbualan di antara keduanya (peramah la pulak encik sebelah nih). . .

lelaki : mau pulang kampung di johor ka? 
perempuan : haah. tapi tak sampai jb betul la. berhenti kat satu tempat perhentian. nama tempat tu    y*** p***. emm nak pegi jb ke?
lelaki : ooo haah. pegi rumah kawan saya. cuti kan. kat kl blaja lagi ka?
perempuan : haah belaja lagi. 
lelaki : ooo cuti ha balik jumpa family.
perempuan : haah dah lama tak balik. *senyum selebar mungkin sbb taktau nak respon apa lagi.
________________________________suasana sunyi seketika________________________________
lelaki : sudah kahwin? *sambil melihat ke arah jari kanan perempuan tersebut. ada cincin.
perempuan : *tanpa berfikir panjang. haah sudah. suami ada kat kampung jugak. ni balik nak jumpa suami la. (amboi laju la pulak bercerita)
lelaki : ooo betulla saya teka. memang suda kahwin. anak suda berapa?
perempuan : *adoi anak pulak?. ha anak baru satu. kecik lagi. tinggal dgn suami saya. hehe.. *sambil ketawa yg dibuat-buat .
lelaki : oooo rindu sama anak ya. 
perempuan : haah. *oke senyum then buat-buat tido. -_-



SITUASI KEDUA :

keadaan di Terminal Bersepadu Selatan lengang. kelihatan beberapa orang sedang duduk menunggu ketibaan bas masing-masing. seorang gadis baru sampai di lobi berlepas setelah mendapat tiket untuk pulang ke kampung. setelah beberapa minit duduk, seorang lelaki separuh umur (pakcik yg juga berbangsa asing) menegurnya. ikuti perbualan mereka . . .

pakcik : balik ke mana?
gadis : johor, pakcik?
pakcik : owh sama la. bas nya jam berapa?
gadis : jam 12 tengahari. sama agaknya. tiket pun nampak sama.
pakcik : iya lah agaknya. cuti ya? kerja ka kat sini?
gadis : haah cuti. eh takla, saya belaja lagi.
pakcik : owh... balik kampung jumpa suami ya? *sambil mata melihat ke arah jari kanan gadis tersebut. ada cincin.
gadis : *terkedu. errr haah. *terus senyum. senyum.
pakcik : ya iyalah. kesian suaminya lama tidak jumpa kan.
gadis : haah. *oke terus senyum sambil bukak beg mencari sesuatu. -_-


dah. dah. korang mesti dah agak kan sapa perempuan dan gadis dlm kedua-dua situasi tu. dua-dua adalah orang yang sama. dan orang itu adalah AKU. T___T
oke dua sebab kenapa orang tengok aku ni macam married women adalah :
-->  muke aku yang sememangnya matured macam orang umo 27 tahun. orang selalu kata aku kakak sulong.
--> aku pakai cincin yang kalo nampak memang orang kata tu cincin kawen




This is the ring. tapi blur sikit gamba nih. kalo tengok yang betul, ada macam berlian la yang putih-putih tu. then ditambah pulak cincin ni aku pakai kat jari belah kanan. memang jari khas utk orang kawen la kan. so i'm married! -_-

but for me, if yang tanya tu lelaki memang akan diiyakan jela. its for my own safety. at least they have respect for a married women. but if yang tanya tu perempuan, akan diterangkan dengan jelas la yang SAYE BELOM KAWEN LAGI. huahuahuahau~
kepada yang nak rasa dah kawen, sila la pakai cincin dan buat ekspresi muke orang yang dah matured. believe me! its really work~


p/s : saya tak berniat nak tipu. mereka yang salah faham. sila maafkan saya. @_@


 





No comments:

Post a Comment

try these too

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...