Tuesday, November 15, 2011

removing and blocking



korang ade facebook?
tipu la kalau kate takde.
aku ade facebook.
hari-hari aku log in.
macam-macam service yang facebook bagi.
account? setting? profile? friends? status?
edit la ikot yang korang suka. 
mudah dan pantas.


tapi dalam banyak-banyak bende kat facebook tu, korang penah klik kat
  "REMOVE/BLOCK" tak?
mende ni untuk remove/block friends. 
baru-baru ni aku dah klik mende tu.
1st time aku BLOCK friend.
sebab nye takyah la aku bagitau kan.
panjang pulak citenye nanti.
tapi yang penting, bagi aku that kind of attitude is not tolerable (the person whom i blocked).
that is why i and another one of my best friend also blocked him.


so aku nak tunjuk la camna nak block orang kat facebook. 
tapi aku rase cumel la weh dialog box tu sume. hihi.
jom tengok~


1)      memula pegi kat profile kawan yang korang nak block tu.
tapi ni contoh saja tau, bukan facebook yang aku dah block tu.
yela dah block, mana bole view semula.  




2)   then pastikan mata anda alert dengan word "remove/block" atau 
tanda macam roda kat side bar profile tu. 
ada 2 cara yang akan membawa anda kepada dialog box tersebut. 


cara pertama lebih mudah sebab dah terang-terang kat left side bar bawah tu ada tulis "remove/block".
so klik je. nanti akan keluar dialog box tu.

cara kedua pulak kene klik dulu kat tanda macam roda kat right side bar kat atas tu. 
tengok yang ini untuk lebih jelas.

mana-mana pun boleh. klik je and then dialog box 
akan keluar untuk guide anda kepada langkah seterusnya.



3)   so sekarang anda dah sampai ke tahap paling kritikal iaitu untuk block kawan tu.


so klik la kat BLOCK tu. if nak lagi dramatik, korang boleh la klik sekali yang part bawah tu. 
mcm kes aku, boleh kot if aku nak klik sekali part "my friend is annoying me".
tapi tak sampai hati, so aku tak klik mana-mana pun yang part bawah tu. 

then, the last step -----> klik la CONTINUE tu.

I
I
I
I
I
I
I
I
V

DONE! 
anda telah berjaya mem block rakan tersebut. 
natijahnya, anda dan rakan tersebut tidak akan dapat melihat atau berhubungan lagi melalui facebook.
puas hati??

oke sila la mencuba. 



p/s : jgn risau, if rase nak berhubungan lagi dengan kawan tu boleh ubah semula kat setting. yang tu korang cari la sendiri. aku malas. keh3. . . . . 



4 comments:

  1. hoi mencarut kat blog aku. nak kene block gak ke??haha~

    100X SERIUS!! hoho~

    mesti ko rase aku kejam kan.
    tp ko takde kat tempat aku.
    ko tak rase apa yg aku rase.
    dah mcm adik beradik mat, mmg aku marah.
    sbb syg kat persahabatan tu la aku marah.
    tp dia still buat mcm tu.
    so nak kata apa lg?

    u said to give him some space. so i gave him all spaces that he need. go on la dgn hidup dia.

    aku cuma kwn biase yg time susah je dicari.
    ^_____^

    ReplyDelete
  2. haiz. lantak korg la. huhu
    aku doakan masing2 berjaya dlm idup la ye :)

    ReplyDelete
  3. tengs ! ;)
    i will give u some space too mat. ^_^

    ReplyDelete

try these too

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...